Bakning av Chokladkaka ( aldrig provat detta recept )

Den här gången ska jag börja med att göra ett blogginlägg innan jag startar upp nå annat för det blir alltid så stressig när jag ska skriva.. xD hahah, jag brukar alltid blogga innan jag precis ska stänga av, men nu gör jag tvärt om. ^^
Mormor och morfar kommer att komma hit nu på en liten stund. Vi bjöd hit dem på fika, var ett tag sen vi träffades och mina morföräldrar (särskilt mormor) har typ behov av att se oss ofta (nu förtiden tycker jag). Så idag var en dag då vi inte hade något speciellt inplanerat så då passade det så bra. Mamma och jag satte igång att baka en kaka förut så nu håller den på att svalna och sedan ska en chokladglasyr på. Smeten smakade SVINGOTT :D i alla fall så jag tvivlar inte en sekund på att det blir ett fiasko! :D Tror den kallades Chokladkaka, men verkar vara som en en kladdkaka typ. Men det blir nog i stort sätt samma sak fast konsistensen är lite annorlunda för man vispade äggvitor och blandade ner det i smeten. Ah men jag är nyfiken på resultatet! :D

xoxo Angelica<3

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad gott :D Jag åt typ den godaste chokladkakan någonsin på Café Lina i fredags. Den var väldigt stor och mäktig, chokladig, kompakt och lite kladdig med en svingod len chokladglasyr. Så var det i smeten bitar av choklad, hasselnötter och daim typ... Till det massa grädde och ett stort glas varm choklad. Koma efter det kan jag då säga! x)

2011-01-29 @ 21:03:34
URL: http://unapinaporfavor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0