Min fråga och uppmanig till er!

Nu till er läsare, jag är så himla nyfiken! Hur har ni det nu förtiden och kan inte ni berätta lite om hur ni haft det den senaste, tjaaa månaden? Sedan skolan började igen efter jullovet. Vore jätte roligt för mig o veta. :D Skolorna laddar och tar upp all er lediga tid till plugg och förberedelser inför nationella prov m.m som snart dyker upp och fritidsintressena blir vad återstående tid går till. Sen kommer kompisarna in i bilden som självklart ska prioriteras in någonstans också... Hur får man en vardag att rulla på med allt detta inplanerat? Hur bär vi oss åt? Jag vill höra era åsikter och synpunkter m.m och hur ni upplever ert liv inom denna "ram" som vardagen är upphängd i. Vad gör du för att hinna med allt du vill. Känner du att du missar mycket som du egentligen önskar att du kunde få göra pga skolan tillexempel?

Jag uppskattar verkligen alla er som tar tiden att svara på dessa frågor för jag tycker det här är något som är så otroligt viktigt att ta upp, men som alla bara tvingas ignorera för att få sitt liv att flyta på och fungera. Och har du nå tips på förändringar? Skriv ner de här! All hjälp till ett mindre stressigt och trivsammare liv är välkommen på min blogg. Funderar på att försöka göra en liten sammanställning sedan här på bloggen beroende på hur mycket folk som nappar på det här... Så snälla ta engagemanget för allas skull. :) Skicka in svaren i kommentarsrutan och/eller till min mail! (Jag kollar den, även om det ibland är v-modigt ^^ xD) [email protected]

xoxo Angelica<3

Kommentarer
Postat av: elina

Sen skolan började efter jullovet har jag typ tyckt det suger, haha. Nejmen januari är så mörk och kall och har inte haft en endaste liten motivations glöd. På fritiden har jag mest (bara) dansat <3 både på danslektioner och hemma för skojs skull och till den egna idrottslektionen man ska hålla i :D Kompisar är jag mest med på skolan, låter tragiskt men sant. I januari har jag också börjat glo på Legend Of The Seeker som besatt! Intressant, jag vet. Sen vi var på besök i gymnasiebyn i veckan har jag absolut fått tillbaka min motivation och är supertaggad på skolan (åtminstone vissa ämnen). Vet också ungefär vad jag vill gå (estet- dans, entreprenörs eller samhälls- beteende). Den beslutsångesten över gymnasiet har tills i veckan gjort mig helt freaked out.

Om jag missat något jag vill göra? Det skulle vara kompisarna då, jag vill jättegärna vara med de men känner att jag inte hinner/orkar. Och rita, jag ritar alldeles för sällan för att det ska vara bra, usch. Dessutom har jag lite brist på musik, behöver få in lite ny musik i mitt liv. Förslag är välkommna.

Men hej vad lång kommentar! Puss på dig iallafall, hade <3

2011-02-05 @ 00:14:06
URL: http://homelessbynight.blogg.se/
Postat av: Frida

För min del så har inget dramatiskt inträffat.. Livet rullar på som vanligt! Nationella proven kommer nu till veckan, gruvar mig lite för att tiden inte ska räcka till (sölig som jag är) :P Kompisarna är jag med i skolan. Efter skolan finns några saker som tar upp min tid och gör att jag har fullt upp för det mesta: skolarbete, gitarrlektioner, gitarrensemble(snart har vi en liten turné!), sånglektioner(på onsdag ska jag söka till en kör... hjälp!!) och så försöker jag hinna med att måla/rita då och då! Det funkar rätt bra för mig, jag hinner med det jag vill och kan också få lite tid över då jag kan däcka i soffan(ibland)x) Jag ser väldigt mycket fram emot att få börja gymnasiet, jag vet glasklart vilken linje jag ska söka till: Humanistiska med språkinriktning! Det ska bli så kul! :D



Många kramar! <3

2011-02-05 @ 09:09:19
URL: http://unapinaporfavor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0