Klass 9A

Har just suttit och sett på "Klass 9A". Jag tycker verkligen det är en jätte bra serie, så sjukt synd att verkligheten faktiskt är som den är på vissa skolor! Och lärarnas sätt att lära ut och agera under lektionerna är verkligen katastrofala i vissa fall. Att tex låta eleverna slösa bort 25 min av en lektion, hur kan man låta det gå så långt? Och att inte rektorn tagits in för länge sen för att ta tag i problemen tidigare, innan det spårat ut för mycket... Pedagogen i matte som kommit dit till denna skola skulle jag absolut inte tacka nej till att få undervisning av! Jag skulle då kunna säga att jag fått undervisning av allra bästa grad och sen skulle jag nog känna mig mer kunnig än det som egentligen räckt med att kunna. Alltså att jag fått ut mycket mer än bara själva matte undervisningen. Undervisning i allmänhet vore roligare tror jag. :) Jag tror verkligen på dessa pedagoger och att dom kommer lyckas hjälpa många av eleverna. Tyvärr kan man nog inte rädda alla för de finns dem som satt sig i en så pass taskig sits, men de flesta hoppas och tror jag kommer klar sig. :) Har du inte sett programet kan du alltid se det nu i efterhand på www.svtplay.se och sök på klass 9a. Annars går det på måndagar kl. 20.00 på svt. :)

xoxo Angelica<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0