Flugornas herre

Jag måste fråga: Skulle någon vänlig som läst denna bok kunna ge en ganska grundlig men snabb och enkel beskrivning om bokens handling till mig? Jag har lyssnat på de 2 första skivorna vilket motsvarar 1 kapitlet och är inne på andra kapitlet... Tror inte jag hann börja på tredje.. Men jag fick inte riktigt nån klar idé om hur de verkar vara på den där ön eller liksom vad som händer typ... Skulle verkligen uppskatta om någon hjälpte mig för annars sitter jag lite i klistret.. Nån fin människa som skulle kunna hjälpa mig med detta? Snälla snälla snälla! Du kan få en cookie... :) 8D

xoxo Angelica
(Btw, jag tar stora steget att be om hjälp. Applåder till mig.)

Kommentarer
Postat av: elina

Boken handlar om en massa pojkar som kraschar med ett plan på en öde ö. De är från åldern typ 6-7 till typ 13-14. Huvudepersonerna är Nasse (aaaw<3), Jack och Ralph. Boken handlar egentligen om deras liv på ön, hur människor (barn) handlar i en extrem situation. Aja, de är på ön utan vuxna oh måste klara sig själva. Ralph uteses till ledare av de andra (för han har snäckan som han blåser i när de ska ha möte, den är nästan helig för de). De gör upp vem som ska göra hus och skaffa frukt. Men många är ju vädigt små och det blir lite sådär med husen och allt.



Jack är ledare för den före detta kören, numera Krigarna (haha). De ska jaga grisar. efter en stund i boken så tänder de en eld med nasses glasögon, Ralph tycker att det är viktigt att hålla koll på elden så att de kan bli räddade. Jack å andra sidan vill att de ska jaga. Tillslut blir det två läger, ett med Ralph och ett med Jack. De flesta följer jack, han vill ha kul. Ralph vill försöka ta sig hem (nasse är ralphs lojala kompanjon). En död falskärmshoppare landar i ett träd. Och barnen tror att det är ett monster. Bla bla bla. De tjaffsar om vad de ska göra med det. Nasse blir dödad (om än i en olyckshändelse) av Jack och tillslut är det bara Ralph kvar i det ena lägret.



Jack och hans "krigare" eldar upp ön för att röka ut Ralph från sitt gömställe, så de kan döda honom. En kryssare ser hursomhelst elden på ön och lyckas rädda Ralph innan de andra får tag i honom. När kaptenen på båten frågar vem som är ledaren säger Ralph. "Jag." Och ingen säger emot, inte ens Jack.



Jag hoppas det hjälper! Vet inte om jag fick med allt men..

2011-02-09 @ 18:29:23
URL: http://homelessbynight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0