Elektronik i underhållnings syfte

Hihi, även om det blivit sena blogginlägg så har jag i alla fall publicerat något. Dagarna har varit fulla av annat än datorn den senaste tiden. Mer än vanligt till och med + att jag prioriterat annat istället också. Då jag haft chansen att sitta vid datorn har jag ägnat tid till annat istället. Och det behövs ibland. Att koppla bort sig från elektroniken är ta mig fan bra för alla. Men så svårt för så många. Även om det bara är för en dag så är det kanon! Alla bör träna på det lite då och då. Istället för att springa direkt i datorns riktning när du kommer hem från jobbet eller skolan, hör om någon vill spela ett spel med dig eller ta hand om läxorna eller gör den där röjningen i rummet som ligger som en börda på axlarna... Ta en dag som endast håller sig utöver dina vanliga rutiner. Klarar du att motstå dina egna inre demoner som bara vill ha sitt vanliga självklara liv i sin ordning med tex Facebook som prio nr. 1 när skorna står på sin plats i hallen... Koppla tyglarna och dra hårt, du kan! Du märker själv hur starkt ditt beroende är av elektronik i underhållnings syfte. Skrämmande resultat skulle inte vara så skrämmande om man vågade inse sanningen.

xoxo Angelica<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0