Still standing

Nu är jag hemma efter en ganska full dag. Har just varit och besökt mormor, vi har tagit dit kläder och lite sådant. Skönt att hon fått lite besök, hon är så ensam! :( HUVVA! :'( Imorgon ska vi nog dit igen. Eller de andra ska dit och jag följer nog med då också. Vill verkligen ta vara på tiden jag kan träffa hon, sedan åker jag ju. Nu ska vi börja med maten, lax med potatis och romsås! AS GOTT! :D I alla fall, har läst ut en bok idag. "Linnea, kom hem!" heter den. Den var bra, handlar om en tjej som heter Timjan som vars bästis med sin mamma åker till Thailand och som omkommer i Tsunamivåg. Timjan håller hoppet om att de lever länge kvar länge, tills en ny tjej, Nadja börjar i klassen och sätter sig på Linneas plats. Då börjar hon inse att Linnea inte kommer tillbaka. Nadja och Timjan hittar varann och känner att de kan prata med varann och är de ända som förstår sig på hur det känns. Nadjas föräldrar är nämligen båda borta också. Hennes pappa dog även han av Tsumanin, mamman 2 dagar efter Nadjas födelse. Men de blir vänner och finner båda ro i varann. Lite tung bok men ändå fylls lite humor in då och då. :) Jag rekomenderar boken! :) 4/5 möjliga! :D
xoxo Angelica<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0